torsdag 27 maj 2010

En erotisk deckare, kan det va nåt?

Kommer inte ihåg om jag berättat att jag och en tuff och stilig kollega, kvinnlig sådan, givetvis. Vi håller på att skriva en erotisk deckare. Med andra ord mycket sex och ond bråd död. En så kallad kioskdängare. Långt ifrån litteraturens avspärrningar och snirkliga vägar. Här är det sex i alla former och travar av lik, inget ullidull eller finlir i salongerna, utan raka puckar mitt ibland präster, borgare och bönder.. Själva skrivandet går till så att jag skriver ett stycke sedan fyller min vän på och jag fortsätter och så vidare. Faktiskt mycket roligt. Ibland blir det stopp ett tag då min kollega är en mycket aktiv kvinna och ger sig ut på betydligt krångligare uppdrag.
Vi har haft tankar om att lägga ut korta avsnitt här på bloggen, men vet inte om det är en bra idé. Vad säger du?
Får jag en reaktion/kommentar från mer än 41 följare som jag verkar ha så klipper vi till. Då kommer det att mördas och gökas lite då och då här hos pappa B. Nu är bollen er, vill ni hänga med under vårt skrivande så kom med en liten kommentar.
Ni får resten av veckan på er att bestämma er. Känns det ok? Är ni pryd och mörkrädd så kommentera inte.
pappa B

OBS: Den är absolut barnförbjuden!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lite göka och böka är aldrig fel, tycker bestämt att det skulle vara trevligt att följa med detta. Järnberg

Plupps krypin sa...

Tror nog det skulle vara en rolig ide. Jag följer gärna.
Yvonne

Staffan Sävenfjord sa...

Jag har ju redan lovat att köpa ett exemplar av boken. Så det löftet får jag hålla men det är klart att precis som drängen Laban fick lite förskott på sin lön när han tjänade i sju år för Rakel (och sedan fick Lea) så har jag ju inget emot lite förskott på boken.

Det lät ju i alla fall intressant det ni pratade om boken när vi träffades på TUR-mässan.

Hälsningar
Staffan

Synnøve. sa...

Väntar med spänning på första avsnitt...
Så jag är med.

ingvar sa...

Naturligt vis så skall ni ut med boken på nätet.
Tycker en snart 60åring