torsdag 26 augusti 2010

Nu släpper man in de sora elefanterna i manegen...

Carlsson & Persson, inte någon musikalisk duo utan f.d. partiledare för sossarna skall nu in på arenan för att rätta ansiktet på både Mona Muslim och hela partiet som gungar som en djonk på öppet hav just nu. Samtidigt varnar moderaternas flintis för att släppa in SD i regeringen. -Det skulle urholka den svenska ekonomin? Jag tror att den svenska ekonomin skulle tjäna på att man såg över alla de hål där en stor del av våra svenska skattekronor rinner ner i. Det vet både det röda/gröna och det blå blocket mycket väl. Men ingen har så mycket råg i ryggen att de vågar säga det rakt ut. Därför skäller man på SD.

En av mina äldsta bloggvänner, den lille bagaren/fixaren/bloggprinsen (jag är kungen) Chiligrabben har kommit med ett förslag till festivalmat för 2011. Någonting som jag tycker lät väldigt vettigt. På hans fråga om vad jag tyckte om anrättningen så svarade jag så här: -Ja, även som trogen hundägare/vän så är jag benägen med att hålla med om att din festivalmat förmodligen kommer att bli en dundersuccé. Speciellt om den innehåller filé av de kryp du nämnde i din blogg. Ett litet tips är att spetsa anrättningen med en tunn sträng Acadihonug ovanpå polarbrödet. Gärna den som är upphottad med citron. Att denna festivalmat skulle slå väl ut kan man förstå om man bland annat ser till det kinesiska folket. Denna gigantiska massa har ju sedan urminnes tider frossat i hundkött. Pigga och raska, förvisso lite citronfärgade, men vad då? Arbetsamma och starka människor i alla fall. Vov!
..jag tror i alla fall att Chili´s förslag inte skulle vara sämre än dessa toppmatade sardiner från Tunisien, den saken är klar. Nu skall jag försöka göra någon nytta. Ebba har stuckit till skolan för en timme sedan och "Skogarnas Konung" har hostat sig igenom natten så han ligger nedbäddad, alvedonladdad under duntäcket. Själv skall jag försöka ikläda mig dagens outlook, eller heter det outfit? som förmodligen blir likadan som den jag hade igår med undantag för T-shirten som jag spall dressing på i går kväll...

pappa B

2 kommentarer:

chili sa...

haha du é härlig!! Men de där sardinerna ser rätt läckra ut:P

pappa B sa...

Huvva...