tisdag 28 september 2010

Kall lunch av högsta klass...

Här kommer "Länsman" med två vackra regnbågar som han hivade upp i förra veckan nere i Tranemo. Gubbaskrället åker dit ibland och bottenmetar, och fångsten blir god. God ja? Idag kom han med en burk och överlämnade den till mig. -Kan man få ett omdömme,sa han. Och det skall han få. Jag fick tidernas godaste lunch och istället för att steka mina kokta potäter med en bit falkukorv, så skivades de och åts kalla till denna förnämliga fiskanrättning. Må greven muttra bäst fan han vill där uppe i Hälsningland. Några små strimlor (mest för bildens skull) och ett glas kranvatten anno 2010 från Göteborgs vattenverk gjorde sitt till. Tack skall du ha "Länsman", det här har du inte gjort för sista gången och jag skulle bli väldigt glad om jag kunde få receptet.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och Greven muttrar, var så säker. Järnberg

pappa B sa...

jäpp, men jag tror han liter svårt av sina hemorojder då han aldrig hör av sig nu för tiden. Kan nog inte sitta i den där kungafåtöljen som grevinnan köpte på loppis i Delsbo?