måndag 27 september 2010

Katastroflarm utfärdat runt Mariehamn!

Samtliga instanser som har med ordning och reda att skaffa har gått ut med högsta larmberedskap under första veckan i oktober. Ryktet säger att pappa B och Hasse Olausson skall anlända staden vid den tidpunkten. Kvinnoföreningarna i Mariehamn och närliggande byar jublar och kommer att annordna bussresor ner till hamnen där Ånedinlinjens Sverigefärja lägger till. Huruvida detta är sant det förtäljer inte historien. Det kan ju även vara någon form av katastrofträning för de finska gubbarna, vem vet.
Nåväl,jag har hunnit med att reta "Länsman" lite på förmiddagen, dels för att han har fått någonting under näsan, s.k. snorbromsar. Men men den tid som skägget tar på sig för att växa under hans näsa,så lär bromsarna inte vara fullodlade förrän juli/juli nästa år.
Gubbskrutten har flyt på travet och sticker då och då upp ett vinnarkvitto under näsan på mig, det retar givetvis mig till max. Men häromdagen var det min tur. Vad hände då tror ni? Jo, jag blev tvungen att bjuda på P-fika.

Inga kommentarer: