lördag 26 februari 2011

VM-Drottningen redan korad! Övriga damer får agera statister...

...men jag tror inte att Norge vinner stafetten! Guldet går till SVERIGE! Just det, jag är spiknykter och enbart full av förväntningar där Rydkvist, Ingemarsdotter, Haag och Kalla kommer att blåsa konkurrenterna på den ädlaste medaljen. Åt Johaug & Björgen är det inte mycket att göra, men kommer Jakobsen och Steira att palla för det enorma trycket, jag tror det inte. Slovenien med Majdic och Fabian i fin form, kommer att ta en av medaljerna och vi skall absolut se upp för Finland som ligger och lurar bakom vallabodarna i Holmenkollen. Dagens skiatlon, ett klart fall framåt för Kalla och visst tusan ryker det om den nyblivne mamman Rydkvist. Haag hade en vilodag (blev 10:a) och jag undrar varför inte Ingemarsdotter som är i mycket fint slag inte fick ta en av platserna?
Vonn outstanding i störtloppet där hon återigen klev högst upp på pallen. detta var hennes 40:e seger och nu hotar hon fk Persson som blev historisk för någon vcka sen. (foto:SVT)
Tillfällig ungkarl så fixar man till någonting väldigt onyttigt men vansinnigt gott. En låda med råstekt potatis, gröna ärter, tyomater stekt i massor av ost. Till det några skivor Dackekorv från Småländska Charkuterivaror sitter som en smäck på en bonnadräng. Ser lika gott ut som det smakar.

pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig till 80% vad gäller våra svenska skidåkerskor men jag hoppas du har rätt 100%middagen som du har lagat till ser verkligen god ut om den var lika god? får du säkert stanna kvar några dar till i Angered.

Sigge.

Anonym sa...

Jag ser att Anja ser ner på din måltid hon skulle behöva en smaklig
måltid som denna, då tror jag det skulle gå bättre för henne.

Sigge