fredag 11 mars 2011

Nostalgi och ny trafik - tror ni att sommaren dyker upp snart?

I helgen skall det svenska landslaget åka fort i Lahti. Både damerna och herrarna skall ut i hetluften igen. Det drar ihop sig till slutspurt i Världscupen och här kör man både sprint och en Pursuit på 10 respektive 20 kilometer. Plötsligt slog det mig (aj!) att jag hade en bild från Vattenfallsmästerskapen uppe i Vietas 1968. En bild på min kusin Thorbjörn när han kommer farande mot mål. Den passar bra att lägga ut så här före det svenska landslaget skall ut i hetluften.Det var lite skillnad på utrustningen som synes. Sundins träskidor med riktiga "råttefällor" på. Bambustavar med stora trugor och rejäla yllestrumpor, den obligatoriska toppluvan, tumhandskar och ett sjuhelvetes humör. Sen var det bara att stå på...
Den här bilden tog jag vid en portfolieplåtning tillsammans med modellagenturen i Partille. Jag filmade men kunde givetvis inte låta bli att skjuta lite stillbild på samma gång. Cornelia heter fotografen som äger agenturen och hon är själv en hejare på modebilder.
Håll med om att det ser mysigt ut, sommar, sol svala vindar och het liten brud att krama om, nu längtar jag till värmen. God natt på er hela gänget och sov så gott.
pappa B

Inga kommentarer: