tisdag 30 augusti 2011

Ja då var det klart, dags för avslappning!

Idag sprang jag ikapp med den här söta tjejen på löpbandet. Naturligtvis fick jag storstryk och hon log så snällt och fint åt mig när jag totalt utpumpad vinglade iväg för att ta mig en skvätt vatten ur Sportlife-flaskan. Körde faktiskt rätt skapligt idag. Bara 2 kilometer men med 6 i lutning och 5 i tempo så det kändes rejält skall ni veta. Ungefär som att trampa över Luspemyran med ryggsäck och hagelbössan på ryggen. Fast jag stirrade på en amerikansk reklamsnutt om racerbilar på tv:n framför bandet.
Här håller jag på att sätta mig tillrätta i midjemodellerar-maskinen men självutlösaren på kameran var för snabb. Nåväl, ni ser att det är nya fina och moderna maskiner jag har till mitt förfogande. Det här är en tung rackare och eftersom min kropp numera är spolfomad, det vill säga det finns inga markeringar på den från axlarna och ner till röven, dessutom med en kraftig utbuktning på framsiddan så lär jag sitta här ganska länge innan den fd. midjan återvänder, men skam den som ger sig.
Mitt nya hatobjekt men förmodligen min bästa vän i framtiden. Här spöar man upp magen och detta rejält. Tio tunga böj och så vila, sen körde jag tio till och så orkade jag inte mycket mer. Gick över till benpressen och körde 2 x 10 där med med 76,5 kilo press. Har skapligt med krut i skånkarna så den här passar mig bra, men det kändes att jag kämpat de 2 tuffa kilometrarna innan, det lovar jag.
Dags för de muskellösa armarna att få sig en omgång. Det finns flera fina maskiner för att förbättra bullarna på armarna, ge mig ett par månader så skall ni få se på tusan. Då man aldrig haft muskler där så borde de som poppar upp efter hård ansättning kunna ses med blotta ögat. Dessutom känns alla moment verkligen bra och jag tror att detta gör susen på tentaklerna.






Och så det bästa till sist. Väl hemkommen lekande lätt på foten, som en nyuppladdad Duracellkanin så tar jag mig ett glas multivitamin, en grov rågsmörgås med ett hackat ägg, vit paprika, majonäs och ett knippe ruccola sallad. Spetsar med en god apelsin. Sitter som en fläskläpp.
Nya friska tag i morgon och på torsdag får jag ett träningsprogram om jag har tur.
Nu vilar jag mig bara framför datorn och skriver till er. Ha det så bra, det har jag
pappa B

"En del av hälsan är att vilja bli frisk"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat gamle man
Nemesis

Nemesis sa...

Vilket Gym använder du

Nemesis sa...

Vi kan bara bevara en god hälsa genom att äta det vi inte är sugna på, dricka det vi inte tycker om och göra det vi helst vill slippa.
Mark Twain

pappa B sa...

Sportlife i Angered så klart. Finns det några andra gym?