tisdag 30 augusti 2011

Visst är det väl knepigt, detta med avundsjuka?

De polare som jag var säkra på skulle komma med lite syrliga kommentarer de är tysta, men det är klart, de känner ju mig väldigt väl. Däremot haglar det spydiga kommentarer från folket här runt omkring. - Gubbsjuk, va? (Det har jag varit i hela mitt liv) Rädd för att bli gammal, va? (Jag är redan gammal) -Nu tar du väl i för mycket, va? (Nej det gör jag inte, orkar inte det) -Tatuera sig när man är 68,idiot? (Har velat göra det de senaste 30 åren men har inte vågat)
Sådana här små gliringar möter mig flera gånger om dagen. Av både unga och gamla, killar/tjejer/käringar och gubbar. De flesta överviktiga, blekfeta Svensson som bara sitter framför TV:n och stoppar i sig chips, dricker en flarra rödtjut och Vodka med Black Russian på fredags kväll. Människor som verkligen borde gå och tatuera in -Jag är en fet avundsjuk slöfock! mitt på bröstkorgen.
Detta gör att jag blir ännu mer taggad och nu kommer jag att göra ett, minst ett inlägg från varje träningspass jag gör, bara för att få dessa avundsjuka gnällspikar att må ännu sämre. Har jag lite tur kanske jag träffar på någon av dem nere på löpbandet hos Sportlife, vi får väl se. Att de skulle tatuera sig hos Mikke, det är nog att ta i. De är mycket räddare än jag var så de så! Upplysningsvis kan jag meddela alla som önskar att strax efter klockan 10 står gubbben på löpbandet, tatuerad och fin, full av energi och jobbar så att svetten rinner.
pappa B

"Den som har god hälsa är rik utan att veta om det"

6 kommentarer:

Anders sa...

Härligt bernt. Ge dem vad de tål! Vi so känner dig vet vad du är för en! ses imorrn.
Anders

jessica sa...

Jag diggar dig ^^ man blir aldrig för mycket av nått man vill göra.. kör på ba =) Kram.

Anonym sa...

Det är rätt Besse, på dom j-larna, lycka till ! Järnberg

Anonym sa...

Ja på dom bara...Blir så förbannad när jag hör sånt Kram

Veronica Gamperl. sa...

Tycker du gör rätt i att göra de du finner é lycka å bra för dig!!!
Gnällrövar "ursäkta språket" finns de alltid men de ger vi tusan i :)
Må gott å träna på så höres vi å synes kanske en dag igen på banan med Grodan å gänget :)
Kram från Veronica.

pappa B sa...

Tack mina vänner, det här är sånt som ger muskler. Positiva tongångar från sina vänner.