torsdag 20 oktober 2011

Herreje vad man blir sugen på att ge sig av....

..bort ifrån regn och rusk och de allt kallare vindar som drar in över Svea Rike. Ner till solen och värmen, till lite exotiska platser med drag under skosulorna. Inte lunka på här hemma och gnälla över väder och vind och usel pension. Nej, tusan hakar nu gäller det att plocka fram ett resmål som passar både gubben och hans familj och den tunna plånboken.
Vi har rest ovanligt mycket i vår familj, inte minst jag som under min aktivaste karriär som journalist och fotograf haft resor som en av mina specialiteter. Kåserat och fotograferat från både kända om mindre kända platser runt om på klotet.
Tänk er att få hoppa med i karnevalsyran, dansa en sväng under bar himmel och känna doften från grillat kött, höra sprittande tongångar och få drinkens paraply rakt upp i näsan...Vilken känsla, jag tror att jag bokar en resa redan i övermorgon. I morgon hinner jag inte för jag har så jäkla många reportage att göra. Vi syns mellan fotograferingarna och skrivandet. Ha det så skönt och glöm inte bort att må bra. Vi syns på playan!
pappa B

Inga kommentarer: