söndag 16 oktober 2011

På väg till förbränningen...

Limpan klar! Uppskuren och uppäten. Ja det finns en dryg halva kvar som skall in i kylen när den svalnat. Junior gjorde egna köttbullar med sin del av köttfärsen. Goda de också men lite för snälla då den här gubben inte backar för starka kryddor så blev det limpan istället. Kvinnan och dottern är ute på vift, shoppingrunda antar jag men det finns lite mat kvar till dem om de inte stoppar i sig något onyttigt i stan? Jag är stolt över att bägge barnen är duktiga vid spisen och det har de varit under flera år. "Skogarnas konung" är dessutom en hejare på att baka!

Tänker ta mig lite rast vila en stund och så blir det en riktigt lång promenad i det fina höstvädret. Jag antar att jag får går själv för de hinner nog inte hem innan jag bestämmer mig för att ge mig av. Måste bara låta maten lägga sig till rätta innan jag skuttar iväg. Tar med mig kameran och skjuter lite på vägen...
pappa B

Inga kommentarer: