tisdag 11 oktober 2011

Prinsessan och jag promenerade snabbt och långt igår kväll...

Här har ni den lilla piggelinen. Hon går så det sprutar grus runt fötterna, hon håller mig i full fart oavsett om det går uppför eller nedför. Hon är min bästa träningskompis och det är ett sant nöje att ta med henne ut. Igår strax innan mörkret lade sig över Nordost så stack vi ut. Gick runt sjöarna och när vi kom fram till bebyggt område igen så var det mörkt ute. Dryga 9 km i högt tempo ger resultat när det gäller att tömma wirretunnan på kroppens framsida.

Ett bra pass nere på gymmet där jag var otroligt svag idag och fick verkligen kämpa mig genom mitt uppsatta program, men skam den som ger sig. I morgon måste jag vila, det känner jag. Annars kanske jag inte får något nytta av den tid och kraft jag lagt ner tidigare under perioden. Så det blir trippande runt Rannebergen efter prinsessans kalas. Hon fyller 13 år i morgon den lilla loppan. Då får hon kladdkaka med ljus på och dricka på sängen. Detta har hon fått i princip sedan hon föddes och det går inte att ändra på. Ser för mig själv när jag stapplar fram med rullatorn hemma hos henne då hon fyller 25 med en kladdkaka i handen och en flaska dricka under armen!?

Dagens lunch, varsågod! Det blev lite stekt mager Falukorv med en röra av morötter, två klyftor vitlök och hackad spenat (heja Karl-Alfred).På tallriken hade jag även ett salladsblad och en hel dl sojabönor med lite flytande honung på. Vatten hör till och nu mår gubbaskrället som en prins i en bagarbod.

Inga kommentarer: