tisdag 20 december 2011

...hurra, jag fungerar!

Spången från sängen in till köket klarades av galant i morse. Hade onda aningar att gårdagens BodyPump skulle ställa till problem för gubben men tro det eller ej, jag är fit fore fight igen och har nu packat trunken för ett nytt pass nere på Sportlife. Efter passet blir det snabb färd ner till Sportlife i Almedal där jag skall träffa min gode vän Jonas (och kanske lille Karin också) Vi skall snacka filmproduktion.
Ungefär så här känner jag mig idag. Lika strålande glad som mannen på bilden gjorde när han kom i mål efter Rotterdam Maraton i våras. Min resa till den fantastiska staden i Holland bjöd på massor av trevliga besök och min lilla och utsökta guide Kim, hon var en riktig pärla rakt igenom.
Man kanske skulle börja bekymra sig om julklapparna? Fast det är dumt att stressa julafton är ju inte förrän på lördag. Med andra ord är det långt till jul.
Igår skrevs ett mindre bra inlägg i svensk industrihistoria. SAAB Automobil slog ihop handskarna och verktygslådorna uppe i Trollhättan kommer nu att auktioneras ut av konkursförvaltaren, Hr Muller kämpade in i de sista och hade det varit ett äventyr till sjöss så var det som det skulle, sist att lämna skutan var kaptenen. Att sega gubbar hos GM inte ville visa sin bästa sida gör nu att Sverige har en bilfabrik mindre och massor av arbetslösa. Hoppas nu att regeringen ser till att inte plocka in 3000 ny invandrare innan grabbarna och tjejerna i Trollhättan fått nya jobb. Nu promenerar jag ner till gymmet.
pappa B

Inga kommentarer: