onsdag 28 mars 2012

Lyxig korv gäller hos pappa B

Ni som lyssnar på mitt radiosvammel kommer säkert ihåg att jag gjorde några korta reportage från mässan -Passion för mat-? Där snackade jag med tredje generationen korvmakare i Härryda, herr Karlsson. När det gäller korv hos familjen nu för tiden så är det bara korv från Karlssons i Härryda som finns i kyl och skafferi. Detta efter uppmaning av min gode vän och fiskekompis "Länsman" själv uppfödd i Härryda och givetivis, trotts flytt in till Rannebergen, hängiven supporter till korvtillverkningen där ute.
Här ser ni med andra ord lite kokt falukorv från Härryda, råstekt potatis med resterna av tacco-osten (blev lite för mycket potatis, men det kompenseras i morgon) gröna ärtor, tomater och lite sallad. Satt som en fläskläpp, som gubben sa när han körde ögat i släpvagnskopplingen.
Nu skall jag iväg och snacka jobb, vi får väl se vart det bär....
pappa B


"Lusten driver verket"

Inga kommentarer: