söndag 1 april 2012

Dagens lunch...nej tusan heller gårdagens är det ju!

Det går att presentera en lunch i svart/vitt men de flesta tycker inte att det ser så trevligt ut. Sprakande färg skall det vara, men jag håller inte med så därför lägger jag ut en svartvit bild på kycklingfilén också. Bara grönt till (förlåt grått) och så en mycket tunn sky med lite lök till. Obligatoriska tomater givetvis och ett glas kallt kranvatten, det gjorde susen.

Mode, mat, vin, kvinnor och sång är några av de viktigaste ingredienserna i mitt långa liv. Den finaste av dem alla har jag fångat för 30 år sedan i småland och hon finns fortfarande vid min sida, eller jag vid hennes. Man får ta det som man vill...

Till er som vill se matbilder i färg, varsågod, här kommer den till er också.Håll med om att det ser nyttigt ut?
Idag när jag skulle gå hem från gymmet så dök dessa gossar och lilla dam upp. De hade fått låna en av salarna för att spela in en musikvideo...Blyga till tusen var killarna och jag undrar hur det skall gå om de blir bjudna upp på någon stor scen.
Tjejen däremot, hon bjussade på lite show, kolla bara.
Tänk vad bra dagens mobiltelefoner är man både kan plåta, filma och även ringa på dem...

Gå nu och lägg er så ni hinner sova lite innan ni skall upp och gå till kyrkan. Vadå? Går ni inte i kyrkan? Jasså, ja det brukarinte jag heller göra, men en vacker dag så sitter jag på första parkett och sjunger med, var så säker....
pappa B

5 kommentarer:

Anonym sa...

Matbilder ska vara i färg.
Då får man det rätta suget och testar dessa tilltalande rätter.
Men int om det är KORV...
Fuskade igår och tog en lång sådan och det blev bara sug efter vatten...
ja magan blev i uppror på natten.
Ska vara kött och Gräddsås...
det gör susen för hela kroppen...
och fettet ramlar av en på kroppen.
Kusin B.

pappa B sa...

Nu har den gamle istadige hingsten talat!
Korv är bra mat under förutsättning att råvarorna inte enbart består av potatismjöl för att hålla smeten i skinnet.
Fisk är det som ger bäst valuta för pengen och mest tryck i sängen (kolla med dalkullan vad hon säger och en liten mört?)
Kul att du hänger med käre kusin B Det uppskattar jag..

Anonym sa...

Fisk skulle vara döden för denna Hingst.
Du vet väl att Hingstar bara äter grönt och lever skönt ha..ha..

Drar upp stora fiskar när jag är ute och pimplar men dom ger jag bort...
Int ska man äta fisk om man ska vara alert och Frisk som jag Hi..Hi..
Kusin B.

pappa B sa...

Näää visst fan du trillar ju av pinnen om du käkar fisk, synd Frisk men nu vet jag varför vissa delar har blivit eftersatta, till exempel svansföringen....
MAn blir smart också om man käkar fisk, men det vet du väl redan :o)

Anonym sa...

Många tycker jag är en smart kille...
Vore väl Professor om någon tvingade i mig fisk... urs så trist.
Vad beträffar min Bakdel så dreglar alla kvinnor alltid efter den..
så dom utgör svansen ha..ha..
I utlandet visslar även män och sa
Lavely man kom back Hi..Hi..
Det du kallas fin häck ha..ha..
Kusin B.