tisdag 10 april 2012

Här var det glada miner och högt till tak...

Högt till tak. Ebtrén på Sportlife Lindholmen.
Det var 32 pigga käringar och gubbar som tramoade igång ute på Lindholmen i morse. Jim vår gamle tränare stod på scen och dirigerade. Ett glatt gäng och bra stationer med olika variationer på träningen gjorde det hela riktigt kul. Lilla Pia var dessvärre lite krasslig och därför kunde inte hon vara med, men vi hoppas att hon kommer nästa tisdag.

På vägen hem stannade vi och kollade hur det såg ut på Sportlife, Stig Center och det var om möjligt ännu mer åldringar sm hade skuttat runt där och nu satt och smorde kråset med goda mackor och kaffe. Det blir nog att testa någon dag där med kan jag tänka mig. Jag skall i alla fall dit och göra en ny kroppsmätning för att se om lite mer fett lämnat kroppen och bytts ut mot muskler. Om inte får jag gå i terapi, sluta äta, bli fakir och lägga ner alla mina dåliga vanor inklusive rökig wirre. Fast jag är ju optimist, tror att jag har sänkt fettet och ökat muskelmassan, är ganska säker på detta. Vi får se med hur många procent om några dagar.

Nu blir det lite jagande efter några fotbollsklubbar som har förmågan att i det närmsta vara osynliga. Sedan scannar jag lite negativ och väntar på bättre tider.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknade er pojkar, fick sitta med sonen på sjukhuset,och själv kommer jag mig sakteliga.
Så tisdag blir det nya tag....
Ser stiligt ut på Linholmen enligt din bild.
Kram/Pia

pappa B sa...

Vi saknade dig med skall du veta. Det var trevligt där ute och en stor sal med massor av trevliga människor. Skall ta ett styrkepass här hemma i morgon med grabben.
Mys och bli frisk, fort!