tisdag 3 juli 2012

Tisdag idag igen?

Det måste ha med åldern att göra eller så är det tanken att få åka norrut som spökar. Igår hoppade jag över måndagen och trodde det var tisdag ända fram tills det att kvinnan kom hem från jobbet och fick mig att inse att tisdag, det är idag, det var inte igår. Nåväl, nu har jag fått ordning på veckodagarna så den saken behöver jag inte bry mig om något mer, det kommer att bli onsdag i morgon och idag är det tisdag och jag skall hämta mina biljetter.

Mexikansk stark korv, röda bönor och för lite bearnaise
Gårdagens lunch kommer här och nu går väl min käre avsmalnade kusin i taket när han ser att jag äter korv! Men det är smällar som han får ta, vi träffas ju snart så då får jag mina servetter varma, man mot man. Den djupingen har tappat nästan 20 kilo genom att lägga om hela sitt matintag till LCHF? Jag har ju fuskat med det jag också lite till och från. Blir för jobbigt för en hemma pappa att fixa fyra sorters mat varje dag då hela detta gäng äter olika mat på olika tider och jag har inte råd med en hushållerska. Fast ibland har det funkat och jag skulle gladeligen omedelbart kasta om till LCHF om chansen till att lyckas fanns. Jag ligger ju inte så långt efter med mina 14,7 kilo bortblåsta med träning och mindre portioner vanlig mat.

Nu är det många som frågar om jag skall blogga under min promenad. Naturligtvis! Kanske inte under själva marschen då får jag nog med att gå och ta mig hem till Porjus i skapligt skick. Detta skall dokumenteras från ombordstigandet på tåget mot norr och ända tillbaka hem igen. Var så säkra ni kommer att få se promenerande friskusar, öppnade dammluckor, det vackra Porjusfallet och kanske till och med en ren! Porjus svar på Vetlandas kor!
Jag hoppas verkligen att ni hänger med mig upp till Porjus, den lilla pionjärbyn.
pappa B

Inga kommentarer: