måndag 2 juli 2012

Havregrynsgröten uppäten och jag har resfeber?

Detta är inte sant. Under alla min år i kappsäck så har jag aldrig drabbats av någon form av resfeber. Detta i sin tur har retat min kvinna till vansinne, som tycker att det är högst onaturligt att inte vara lite nervig för en resa oavsett om den går till Johannesburg eller Danmark. Jag har aldrig över huvud taget reflekterat över detta tidigare.
Men nu jäklar har jag nog drabbats av resfeber lika förbannat. Vimsar omkring här hemma och plockar i grejer som jag skall ha med mig. Plockar fram och lägger lite här och där så chansen är stor att när väskan äntligen skall packas så missar jag väl hälften. I går testade jag till och med videokameran, både den rörliga  och stillbildsfunktonen. Kom på mig med att det har jag aldrig gjort tidigare i mitt liv, den skall bara funka punkt och slut. Men inte i går då gjorde jag en riktig genomgång, hm. Hoppas nu att den funkar efter detta, blir lite nervig faktiskt.

Ryggen är som den är och jag tar med mig det bälte jag fått låna av kompisen och sätter på mig det om och när jag kommer till Stubbavallen, då har jag halva och den värsta sträckan kvar hem till Porjus. Voltarensalva lär göra susen så jag får väl kleta på mig lite av den innan jag trampar iväg.
Den lilla datorn hänger med så att jag kan redovisa lite när jag väl kommit till lill-Kjelles lägenhet som jag fått låna. Han är go den grabben, bor med fjällan sin i Jokkmokk bara för att jag skall få tak över huvudet. Kanske det kommer en snutt från tågresan med, vi får väl se vad som händer och sker.

Idag skall jag ner och hämta ut min biljett så jag inte glömmer och vimsar bort detta. Har ett otroligt sug efter att gå ner på gymmet och köra ett pass men jag får stilla mig tills efter promenaden, då friskar jag på igen. Om ni visste vad frustrerande det är att inte gå ner och köra igenom ett pass, både på Crosstrainern och maskinerna. Men jag har fått stränga order av både kvinnan, barnen och några experter på träning att låta bli. Jag skall röra mig, göra lite gymnastik (jag gör mycket) som håller ryggen mjuk och musklerna smidiga så gott det går (även om det gör ont) så helt stillasittande/liggande är jag inte. Tre dagar kvar tills jag kliver på tåget. Håll i er Porjusbor, snart kommer gubben hem igen!
pappa B

Inga kommentarer: