tisdag 21 augusti 2012

Stenhård träning idag...

Nu har jag bränt nästan 2000 kcal på mitt pass. Inte illa för en fd. lönnfet farbror som jag. En lite snabb promenad runt Mölnesjön och Rannebergen ikväll när kvinnan kommer från sitt pass efter jobbet och jag överskrider 2000 vallen.
Mat, bacon och grönsaker, gott som bara den, men jag vet inte om det är så nyttigt, men det känns i alla fall så.
Detta är inte torget i Antalaya utan centrum i Angered. Idag träffade jag min gamle fiskarkompis "Länsman" eller "Jeppe på berget" som han också kallas för att han sitter uppe i lyan på Ranneberget när han inte sitter vid någon damm och lurar regnbågar. Han berättade att det var tre svenska famijler som flyttar från området, de vill inte bo kvar för det är så stökigt där nu. Tråkigt, men så är det ju i dagsläget.
Mina råstekta grönsaker satt som en fläskläpp idag och till kvällsmat blir det kycklingsallad. Lätt och gott även om junior inte äter gröna blad som han kallar salladen. Det är inte lätt att vara gammal hemmapappa med två kinkiga ungar. Men jag skall inte gnälla de är ordningsamma och springer inte ute på gatorna och sparkar sönder busskurar eller gamla farbröder som de gjorde i Kortedala. Appropå det, nu blir det rättegång och förmodligen så går gärningsmännen mer eller mindre fria medan den nedsparkade farbrorn fått men för livet och aldrig mer blir återställd. Vad säger man om detta?
pappa B

"Lyckliga äro de flintskalliga, ty på dem åker lössen kana"

Inga kommentarer: