torsdag 6 september 2012

Hallå där politiker, nu får ni väl skärpa er...igen!

-Vi måste skaffa fler arbeten till våra ungomar, det är bra! Det tycker alla.
- Du måste jobba tills du är 70-år, det tycker sossarna och moderaterna. Det är käpprakt åt helvete, tycker jag.
- Fler skall cykla till sina jobb, det tycker miljöpartiets ullidullare, Gustav Sjöblom. Hur fan skall detta se ut med en massa vingland 70-åringar trampandes omkring på våra gator? Nä du Sjöblom, öppna kontorsdörren och kliv ut i verkligheten. Din skyddade uppväxt ligger långt borta från det verkliga livet...

I all röra så verkar det finnas en bra moderat i kommunen, en kvinna! Agneta Granberg har satt sig på tvären och tycker att man tappat kontrollen över hela projektet Västlänken och i samma veva säger Folke Johansson, professor i stadsvetenskap att det är mycket möjligt med en folkomröstning angående trängselskatten. Helt fantastiskt tycker jag och väldigt många med mig. 42.000 namn in till GT och en folkomröstning står för dörren och då kommer Göteborgs politiker att åka på pumpen så det ryker om det.

Rök, det gjorde det idag med när vi körde vårt Seniorpass nere på Stig Center. Jim B lade in ett extra kol för att skärpa till oss sega gubbar och gummor. Ett bra pass i skapligt tempo. Efter detta i det vackra vädret så passade jag och vår nye gympakompis "Ivan den förskräcklige" på att ta en riktig långpromenad. Han fick bestämma tempot och jag sträckningen. Exakt 10 km på en timme och 59 minuter. Den här gubben Ivan han kunde mer än han själv trodde. Förmodligen värker vader och ljumskarna rejält i morgon, och kanske axlarna också då han tuffade till sig och gick med stavar. Men han var tapper det måste jag säga, strongt jobbat.
pappa B

Inga kommentarer: