onsdag 26 september 2012

Idag blir det till att bekänna färg.....

Först skall vi ta en promenad, Ivn den förskräcklige och jag. Blir nog 7 kilometer. Sedan skall vi ner på ett nytt explosivt pass CXWORX på Sportlife. Det är en liten vassing, Pia Rigdahl som håller i detta och enligt trovärdiga källor skall hon vara en riktig hårding. Funderar på att förbeställa färdtjänst så jag kan ta mig hem efter passet. Nåväl, jag har faktiskt lite träningsvärk i rumpan efter promenerandet i fyrkant med ett konservgummi runt fötterna. Tog värre än väntat men vadå, min lilla äppelröv blir ju bara sexigare och sexigare ju mer jag tränar. Gumman här hemma klappar på den ibland och ler lite....-Du börjar få tillbaka din lilla rumpa igen, gubben min säger hon.
Då åker näsan min upp i taket direkt och fågelbröstet putar ut.

Fröluda totalt utspelat, det var kattens lek med råttan och reklamplatserna på Frölundahjälmarna borde ha suttit uppe på toppen, för det var mest hängande huvuden i Frölundabåset. Skellefteå gjorde allt rätt och vann med klara 5-2 över ett vimsigt och tafatt Frölunda. Mina favoriter HV71 leder serien och vi tar inte ut någonting i förskott, två poäng till Luleå kan ätas upp blixtsnabbt och vi låter de andra lagen spela hockey och vinna i omklädningsrummen. Mina grabbar gör det på isen i stället.
En eloge till Mats Grauers, Frölundas nye hövding. Han stressar inte med att plocka hem NHL-förstärkning. Inga utsväningar och äventyr som kan ställa till det rent ekonomiskt här inte. Den före detta Sävehof bossen vet vad han sysslar med, har hjärnan i behåll och fötterna på marken. Han har visat sin kompetens flera gånger tidigare och just Frölunda som fladdrat som en servett för vinden de senaste åren kan behöva den här typen av styrning....

Snart blommar novemberkaktusen igen!
Göteborgs FC startar sitt äventyr i Champion Leaguei eftermiddag. På andra planhalvan står FK Spartak Zlatibor Voda. Trbjörn Nilsson tror på sina tjejer och räknas nog sitt lag som favoriter till segern. I kväll får vi beskedet om han hade rätt eller fel.

Nu blir det uppladdning med lite äppelcidervinäger och varmt vatten, lite proteiner och ett dansk rågbröd utan socker men med en fet fin dansk ost som lock. Lite babyspenat innan utflykten med Ivan den förskräcklige bottnar jag med. Sköt om er och kör inte i diket.
pappa B

"Även om du spärrar in tuppen så går solen upp ändå"


Inga kommentarer: