fredag 5 oktober 2012

Snyggt jobbat Lars, du gav järnet!

Här är det slutspurten på våra 3 kilometer. Två glada figurer är snart i mål!

Här kommer vikingarna. Ivan den förskräcklige till vänster och Lars, en Svensk Oxe till höger. Idag var det premiär för Lars att starta sitt nya liv. Nu i första omgången skall 151 kilo förvandlas till 141. Sedan tar vi nya friska tag och om Gud vill och skorna håller så skall vår vän tappa ytterligare 10 kilo när snön börjar smälta.
Jag hade mätt upp en promenadväg på 3 km med lagom små knixar, två trappor och lite nerförslut. Lars klarade detta galant och skötte dessutom stavgången perfekt. Ivan däremot han går med sina stavar i fickan och skulle egentligen inte ha dem med sig. Men även den gubben är av mycket gott virke och tillsammans skall nog vi tre promenera av oss en ansenlig mängd kilo innan året är tillända.
Efter promenaden gick vi ner till Sportlife här i Angered, där Lars köpte sig ett guldkort och så körde vi lite lätt i en timme ungefär.
Jag kommer att berätta om Lars och de framsteg han kommer att göra bara för att visa er alla som håller på med olika bantningsmetoder att det går om man bara vill. Nu skall han och hans hustru även se över detta med LCHF för att få ordning på intaget av föda samtidigt som vi motionerar och tränar på gym.

Att Ivan hänger med, det visste jag redan för det har jag fått bevis på flera gånger tidigare och både han och jag hade föraningar om att Lars satsar seriöst på detta, vilket han bevisade med råge idag.
Nu laddar vi om och så kör vi vidare i jakten på Lars 10 kilo. På kuppen blir både jag och Ivan mindre med...
pappa B

"Den som vill leva länge och väl 
han dricker och äter med måtta och skäl".



Inga kommentarer: