onsdag 14 november 2012

Herreje vad det är långt kvar till sommaren!

Lönnfet blek valross i Hurgada, Egypten
....det var den här bilden, en svensk valross i Egypten som fick mig att rusa ner till Sportlife och köpa mig ett guldkort när jag kom hem. Har ni sett så förskräckligt. Snart 70 år och nästan 100 kilo, 99,7 pekade vågen på. Då fick jag panik!
Blekfet och chockad halvsprang jag ner till Karin och tjejerna på Sportlife, bestämde mig i samma ögonblick som kontrakten på klubben var skrivna att jag även skulle ta upp promenerandet (jogga det orkade jag inte) igen och det med omedelbar verkan.
Idag, ett drygt år senare visar vågen 87 jämt, har varit nere och nosat på 85 och dit skall jag igen och när sommaren kommer skall siffrorna vara nere på 80 blankt. Både Rallamarschen och Risveden Terrängen skall klaras av 2013 och vem vet, det kanske finns möjlighet att jag knatar runt Göteborgsvarvet 2014. Då har jag blivit tillräckligt gammal för att våga mig på en sådan utmaning.

Västra Frölunda förlorade igen och det är tur att man inte tillhör fancluben för då hade man aldrig fått fira någonting, någongång. Däremot så plockade mina favvokillar HV71 en pinne i matchen mot Timrå. En match som jag tycker att de borde ha tagit full pott i. Riktigt roligt är det att se att både Skellefteå och Luleå hänger apostlarna i röven och det är ingenting som är säkert uppe i tabelltoppen. Förvisso har Skellefteå en match mer spelad än Luleå och HV, så ett litet grepp har man i alla fall.

Såg i dagens GP att Frölunda redan nu har börjat se sig om efter nya spelare. Knepigt! Är det inte bättre att man försöker få de spelare man har att börja spela ishockey. Exakt samma sjuka som man har hos FK Göteborg, Tunga namn som inte gör rätt för sina löner. Säg upp och byt ut. Kan det vara så förbannat svårt?

19.800 grabbar som heter Emil har namnsdag idag liksom 5.800 Emilior. Grattis och kom ihåg att namnet Emil förpliktigar. Det betyder den flitige så iväg och jobba med er alla Emilar här i landet. Så ja, ut med er bara.
Harald Långmoen berättade för mig att den 14 november 1814 så ingick hans Norge union med oss svenskar. Tänk vilken miss de gjorde den gången?
Harry Martinssons självbiografi kom ut den 14 november 1935 och det skiter väl de flesta i, eller hur?
Däremot tycker jag att den 14 november 1978 är värt att lägga på minnet. Den dagen fick nämligen både Björn Borg och Ingemar Stenmark, Svenska Dagbladets bragdmedalj för andra gånget. Det var första gången någon gjorde detta, fick medaljen två gånger vill säga. Fan vad virrigt detta blev...

Nu ikläder jag mig i mitt superunderställ och utgår från hemmet för att promenera med Ivan och sedan ner till källaren och Sportlifes alla maskiner för lite självplågning innan det blir lunch med massor av nyttiga grönsaker och annat som är bra för kroppen, en wirre kanske?
God Jul så länge!
pappa B



Inga kommentarer: