tisdag 27 november 2012

Tuff dag för min kvinna...

...ja inte för att hon tvingas äta lunch med mig nere på stan, det grejar hon lätt. Men...hon har haft ett surrande ljud i ena örat en längre tid och idag skall hon in och göra en skallröntgen för att se så det inte är något farligt som stör hörselnerven. Mindre roligt, men viktigt givetvis.
Vi är i alla fall positiva och ser det hela som en nödvändighet för att få ordning på problemet om det nu går att lösa, vilket vi hoppas.

Läste idag att världens största järnvägs station är Pennsylvania station i NY. Den är hela 11 hektar! Just det nästan en liten jaktmark här nere i Göteborg. Det är annat än järnvägsstationen i Porjus då den var aktuell.

Vackert så det sjunger om det, Muddusmyrens hemlighet.
Jakten på promenerare inför den kommande sommarens Rallarmarsch skall påbörjas och jag känner att jag har en bunt med starka kvinnor i ryggen där hemma och lite utspridda runt om i landet. Det är betydligt bättre fart på tjejerna än alla sega och tråkiga/fega gubbar. De försöker bara spela tuffa, en promenad är väl ingenting att offra sig på har jag fått som svar. Jo jag tackar jag, stora i orden men små som fan på jorden är en del av dessa supermän som köper för små T-shirt och stoppar dambindor i trikåerna...skit ner er!

Inga kommentarer: