måndag 28 januari 2013

Då blev det plötsligt plusgrader igen...

Vädrets makter äro outgrundliga...nu var det +2,5 när de rödsprängda öppnades strax före sex. Grått och trist och inte ett endaste litet fågelkvitter när jag hasade ut i kalsipperna för att hämta tidningen. Så trist så det är inte klokt. Men snart så...då börjar pippifåglarna sjunga igen..
Idag sjunger jag en liten trudelutt för Karl oavsett om han stavar det med K eller med C. Grattis min lilla kompis Kalle nere i Malmö, det är den gamle farbrorn i Angered som sjunger för dig. Säg till mamma Jossan och pappa Jonas att de bjuder dig på glass idag, hälsa från mig!
Calle Rockbäck världens öga i skåne får ett grattis han med när jag ändå är på G.
Karl är ett klassiskt germanskt namn vilket betyder fri man. just nu är det inte mindre än 116.200 som har det som tilltalsnamn här i Sverige.

Karla är det som gäller för kvinnorna och det kan ju inte betyda fri man utan fri kvinna. Grattis lilla Karla , även du boendes nere i Skåne. Det var fan vad många skåningar jag känner plötsligt? Det är bara 1.300 Karlor i Sverige, det var inte så många....

Hade ni koll på att den 28 januari 1965 så presenterade General Motors den största vinsten i amerikansk historia? 1.735 biljoner dollar! Sedan ströp de Saab!
Samma dag fast 1668 så invigdes Lunds lasarett. det hoppas jag att Calle Rockbäck firar idag, skall ge honom en liten vink via mail.

Efter en minut och 12 sekunder exploderade rymdfärjan Challenger vid starten nere på Cape Canaveral i Florida. Sju astronauter omkommer. Detta var den 28 januari 1986.

Om en dryg timme exploderar även jag nere på Nordic Wellness här i Angered. Då kliver jag upp på crosstrainern och trampar iväg, glad i hågen och mätt i magen. Sedan lyfter jag skrot i en timma och sjunker så gott som livlös ner i massagefåtöljen när jag kommer hem. Tills dess får ni fortsätta att försöka komma igång, jag är redan på tå!
pappa B

Inga kommentarer: