tisdag 8 januari 2013

Dottern tränar med farsgubben....

Igår fick jag bästa tänkbara sparring ute på promenaden. Dottern och hennes bästis hakade på och då blir det upp till bevis för gubben. De två tonåringarna har mer energi än en Duracellkanin och det gick inte att försöka backa undan när de ökade tempot. Bägge två kan, om de bara vill, köra riktigt hårt. Kompisen Sara tog en bild på oss när vi kom skuttande uppför den långa backen upp mot Rannebergen. Lite fejkad bild förvisson men ett bevis på att vi i alla fall var ute och rörde på oss. Sträckan 6,65 km är en ganska tuff runda med motlut de första tre kilometrarna sedan blir det lättare på vägen hemåt...
Men håll med om att gubben ser ovanligt pigg och fräsch ut i sin illröda träningsjacka. Ingen kan väl tro att den här virile gubben fyller 70 bast i höst?

Appropå att fylla år. Den åttonde januari 1935 föddes en liten grabb i Tupelo, Missisippi. Han blev sedemera mest känd som Elvis Presley, världens rock-kung alla kategorier. Dessvärre slutade hans dagar på tok för tidigt och han lämnade jordelivet 1977

Samma dag fast året var 1910 så köpte Selma Lagerlöf tillbaka sitt barndomshem, Mårbacka uppe i Värmland. Detta är ju egentligen ingenting att skriva om man jag har ju inte så mycket annat att berätta om så här tidigt på dagen.
Häcken laddar för fullt med nya ansikten i de gul/svart randiga tröjorna och det kommer att bli spännande att se var som kommer att hända när fotbolls cirkusen drar igång. Jag kanske får lite draghjälp av någon långtids skadad GAIS:are eller Häckenlirare när jag skall ge mig ut i Risvedenskogen, vem vet. Reporter Balkander har ju koll på detta och är ju dessutom en av de styrande under den supertunga promenaden ute i Risvedenskogen.

Erland är namnet för dagen och jag känner eller kände ett par Erland en gång i tiden. Namnet betyder främmande eller den utländske och det är runt 2000 gubbar som heter detta i vårt land. Ingen hit med andra ord.
Nu skall jag försöka insupa lite mer kunskap om löpningens fenomen och överföra detta på mig själv. Även om benen och kroppen i övrigt känns ovanligt slitna just nu. Blir nog massagefåtöljen för mig i dag kan jag tänka mig. Tjingeling så länge.
pappa B

Inga kommentarer: