torsdag 9 maj 2013

Det blev 8,4 kilometer i högt tempo...

Skrynklig och fårad som en grusväg mellan Gällivare och Porjus men ändå i ganska gott trim. Nu laddar gubben upp för dagens promenad. Jag fick ihop 8,4 kilometer den mesta delen med ganska tunga uppförs backar. En timme ganska exakt tog det och detta är nog på gränsen vad gubben mäktar med. Å andra sidan blir det nog svårt att klara årets Rallarmarsch på 9 timmar i den form jag är nu. Känner att jag får nog lägga på en timme till, lite drygt.
Risveden Terrängen skall jag nog fixa under tre timmar hoppas jag.
Just nu har jag lite problem med vänsterfoten och jag behöver sannerligen ett par nya skor som jag hinner promenera in före den 6 juli.
Frågade några skoföretag om jag kunde få ett par skor av dem, testa hur de fungerar och ärligt berätta om hur de känns. Både negativt och positivt, men ingen av dem vågar satsa på den här gubben. Fegisar är de hela bunten. Förmodligen är de rädda för att skorna inte skall hålla och då får de ju dålig resumé. Det kan ju inte vara 1500 riksdaler i utgifter (skorna tillverkas i Taipei och kostar max 75 kronor in) , som avskräcker de stora drakarna..de är nog rädd för eventuell kritik. Skippar gympasset kör 3 x 30 sek med plankan här hemma och en vända med hantlarna, det får räcka för idag.

Dagens lunch blev lite sen på grund av min promenad men jag fixade ihop en sallad på rykande färsk vitkål, vitlök, lite olja och varma soya bönor, syltlök och en nypa salt. Till den hade jag en rejäl bit med Ungersk Paprikakorv, lika fet som den som skulle äta den. Kranvatten är nästan obligatoriskt för den här gubben.
 Skall börja lägga in lite stilla jogging i mina snabba promenader så att jag får upp flåset lite bättre. På gymmet är det bara mage och rygg som piskas. Känner att ryggen måste förstärkas inför långpromenaderna i sommar. Mina små damer kommer hem från Kungliga Hufudstaden strax efter klockan 23 och då skall gubben så på plats med öppna bildörrar, göra honnör och skjutsa hem trollen. Här är det ordning skall ni veta. Som tack för hjälpen blir det en puss av gumman och i bästa fall ett ganska snällt -Hejsan pappa av den lilla prinsessan.
pappa B


1 kommentar:

Anonym sa...

Have you ever thought about publishing an e-book or guest authoring on other websites?
I have a blog centered on the same information you discuss and would love
to have you share some stories/information.
I know my audience would appreciate your work.
If you're even remotely interested, feel free to send me an e-mail.

Have a look at my website recycling facts