onsdag 8 maj 2013

Får det lov att vara tre dagars lunch?

Varsågod, här kommer tre bilder på mina goda luncher hemma vid köksbordet, måndag, tisdag och i dag. Nu kommer det ju att reta många av de läsare jag har som inte gillar varken mat eller träning, men det struntar jag i det är fler av er som gillar detta så jag får ta de kommande smällarna i eventuellt läsarbortfall. det kanske kommer några nya på kuppen, vem vet?

Tre små gröna paprikor fyllda med knaperstekt bacon, lite gräddfil finhackad sallad och ost. Mina tre småttingar på plats, tomater hör lunchen till. Kranvatten hur gott som helst







Stekt torskfilé med små gröna ärter i ett kryddsmör, två små potatisar, tomater och några räkor det sitter som en smäck på en bonnadräng.
Många ondgör sig över att jag försöker göra lite festligare än bara köttbullar och potatis eller ännu värre Mamma Dafgårds pannbiffar. OK, det kan vara gott med mormor Annas kåldolmar ibland, de tycker jag med men visst är det väl bättre att fixa sin mat själv, när man har tid och lust?





Idag blev det jumboräkor köpta på en av alla orient affärer här i  Göteborg. Den här gången valde jag den nyöppnade nere vid Göfab som har ett superstort utbud, fräscht och fint inne i affären. Den ligger vägg i vägg med Emsson & Emsson, väl värt ett besök för er som hör hemma i Göteborg.
Räkorna är stekta i superhet panna i enbart olja. Finhackad färsk isbergs sallad, mina små tomater och små syltlökar, 2 matskedar. En skvätt olivolja, lite salt och det slinker ner direkt. Kranvatten som vanligt.

Snart skall jag upp till Kortedala för att ta en bild och göra ett kort reportage från deras vårdcentral. Sedan blir det polering och iordningställande av hela gubben inför kvällens fest på Park Lane. Det skall bli roligt. Kompisen Peo skall också med och han är ju en glad skit så det hela kommer nog att bli minnesvärt. Jag fotar givetvis så att ni andra får se hur roligt jag har det.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Very great post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I've truly enjoyed browsing your weblog posts. In any case I will be subscribing to your rss feed and I am hoping you write again soon!

My page :: tattoo removal cream reviews