fredag 17 maj 2013

Värderna normala men pulsen hoppade lite extra...


Dagens resultat av blodtappningen för en dryg vecka sedan gav positiva resultat, för mig alltså. Alla värden var bra även blodfetterna? som låg inom ramen men lite nära strecket för att sköterskan Linda skulle applådera. Detta resulterar förmodligen i att jag får ett piller som håller detta i schack. Blodtrycket stabilt men däremot hoppade pulsen en aning (det berodde till 100% på att jag satt med min hand i hennes knä) så det blev att göra en liten dubbelkontroll med ett EKG som visade sig hur bra som helst. Gjorde en avbeställning på urnan så länge och gav mig ner på gymmet, glad i hågen och betydligt bättre till mods.

Dessa glädjande besked gjorde att jag och gode vännen Christoffer "Bambibjörnen" drog ner till Avenyn för att sola oss och dricka ett glas. Några scandal girls såg vi inte bara gamla tanter i långa kappor och hatt med flour. Så vi blev inte där så många timmar. Trevligt hade vi och fick en rolig pratstund med lilla Anna-Lena   som jag plötslig såg komma spankulerandes längst Avenyn på väg från jobbet. Tjoho! vift med armar och ben och hon var fast..

Mycket folk på stan i den sköna sommarvärmen och jag fruktar för hur det skall bli i morgon när Göteborgsvarvet drar igång. En sådan här dag vädermässigt och det blir knökfullt överallt och många av löparna tuppar av på grund av vätskebrist. Flera unga damer gjorde sig i ordning inför kvällens håll i gång och det gäller att hålla tungan rätt i mun Här bättrar en ung dam på klorna med lite extra rött och det hela verkade bli hur bra som helst. Koncentrerad hem ovetandes om både mig och resten av världen lade hon på lacket med säker hand. Bra jobbat!

pappa B

Inga kommentarer: