onsdag 4 september 2013

...först bönor och nu bacon, hej vad det går....

...idag var det tur att jag laddat med massor ab sojabönor. Under kvällens mycket sega promenad fungerade dessa som en viss turboeffekt när jag tryckte till lite i uppförsbackarna. Dessutom försvann alla som hasande och flåsande oss i nacken kvickt och lätt. Skall nog förbereda en bönmiddag nästa gång jag skall ut och promenera.
Idag såg jag Obama och den flinskallige stadsministern på TV.. Obama har blivit gammal, ja det är klart att han fyller ju år som du och jag men han ser rätt så sliten ut. Tror nästan att Nelson Mandela har varit en sväng "Over there" och haft lite Rajtan tajtan för sig, för jag tycker att världens mäktigaste man allt mer börjar likna den världsberömde farbrorn från Johannesburg. Kan det vara så?
Dagens lunch fick bli mitt favvo bacon, gröna ärtor, syrad vitkål och tunt skivade morötter, och så SYLTLÖK, denna lilla goding som man så ofta glömmer bort. Men inte pappa B han har nästan alltid en burk av dessa små vita ädelstenar i kylen.
Nu tänker den här gubben krypa under täcket med 11,9 km i benen, tunga armar efter stavgång och en och en halv timma på gymmet. Sover nog en kvart längre i morgon, hoppas jag. NAtti mina vänner
pappa B

Inga kommentarer: