torsdag 5 september 2013

Idag överger jag källaren i Angered...börjar gymma på 24SEVEN i stället


Naturligtvis är det med ett visst vemod jag sagt upp mitt gymkort på Nordic Wellnes här i Angered. Jag har ju varit Guldkortsägare där i ett par år. Nu kliver jag över till 24Seven nere på Gamelstadstorget istället. Anledningen pengar! Jag sparar 1400 kronor om jag väljer att träna på det nyöppnade gymmet där och även om det blir lite jobbigare med spårvagnen så känner jag att det är värt den besparingen. Det är inte lätt att få fattigmans pensionen att räcka till allt roligt här i livet. Ett nytt fräscht gym där jag får tillgång till samtliga deras anläggningar, dygnet runt om jag så vill för en bråkdel av vad jag betalar här i Angered.
Sen återstår att se om jag blir lika aktiv där som jag varit här nere i källaren....kommer givetvis att sakna lilla Linda, ärtan våran och Hanna och Victor + alla tjatiga gubbar som skall djävlas med en hela tiden, den saken är klar. Men jag får försöka använda min sociala förmåga och skaffa nya polare på Gamlestadens anläggning, det är ju i första hand för att träna man går dit och inget annat.

Det blev en stjärnspäckad lunch idag. En fuskig korv Stroganof gjord på Enebackens falukorv, gröna ärter,gul lök, vitlök, grön spetspaprika, broccoli och grädde. Spetsad med en hel matsked pir-piri sås så fick den ögonbrynen att åka upp i pannan på en. Dessutom blev man väldigt rak i nacken. starkt och gott. Kapris, syltlök och "barndomsminnen" som tillbehör och gubben mår prima.

Väntar nu bara på att kvinnan skall komma farande och vi skall ge oss ut på promenad. Skall försöka hinna raka mig först, ser ut som ett vårtsvin i fejjan.
pappa B

Inga kommentarer: