onsdag 2 oktober 2013

Tuff promenad och tufft pass....sen blev det kalkonfilé.

Ivan den förskräcklige, min träningskompis han mötte upp med stavar och rygga, fast besluten att ge mig en match denna småkyliga morgon. Vi drog iväg runt Volvo upp för backarna och baksidan upp mot Rannebergen. Gick hela rundan där och sedan ner mot Angereds Centrum. JAg höll ett skapligt tempo och ökade markant när det var kilometern kvar. -Fan sa Icvan det brinner i gummit längst ner på stavarna, kan du inte sakta in lite? Men tji fick han. Tempot hölls uppe och med ett par minuters vila nere på NW så var det dags att bege sin ner i källaren. Två timmar bra träning mage/rygg har satt sina spår i kroppen och det känns som om man legat under en ångvält. Jag undrar hur man mår i morgon?

Tack och lov så älskar jag att stå vid spisen och idag stekte jag upp färsk spetskål (ganska billig just nu) i mycket smör, gröna ärter och fint skurna bitar av kalkonfilé fick steka med. Bara lite salt och peppar och en rejäl skvätt med Thaisås. Lade på en rejäl klick med turkisk youghurt för att få lite spets på det hela. Två stora glas vatten och nu blir det en halvtimme i massagefåtöljen. Visst tusan har jag det väl bra?
pappa B

PS: Ni har väl inte glömt att klicka på min länk så jag får lite dollar?

Inga kommentarer: