tisdag 31 mars 2009

Tre nya familjemedlemmar phu....

Nu har fiskuppfödningen utökats med två kuliålar varav en heter Ålga! Det är "Prinsessans" kuliål. Sen har det även inhandlas en ny mal, en mindre variant än Elvis (som är stor som f-n) Den här lille svarte sugproppen heter från och med nu Malte Mal. Smart eller hur... "Skogarnas Konungs" ål han (vi chansar på att det är en han)heter Twisted Ålman och är för det mesta försvunnen. Ålga är gul och svartrandig ca 4 cm lång och Twisted Ålman lika lång men ljusbrun med lite mörkare ränder. Nästan omöjlig att se i sanden.
Egentligen var det detta som skulle bli middag, men jag tyckte att tiden blev så knapp och att maten skulle bli så sen att jag ändrade till snabbare mat.
Har faktiskt ätit vår speciella crabstick-sallad och sett på TV. En halvskaplig film med Morgan Freeman (en av mina idoler i filmens värld) som man snart har glömt.
Nu tänker jag intaga ryggläge om en stund för att orka upp i morgon. Jag tycker att ni skall göra detsamma.
Godernatt mina vänner så syns vi i morgon (hoppas jag)
pappa B

"Ägg, kämpa aldrig mot stenar"

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Ål och mal! Jag tycker att det börjar bli lite väl läskigt i akvariet.
Morgan Freeman är guld! Ryggläge var det ja...

pappa B sa...

Läskigt var ordet, sa Bill