söndag 21 juni 2009

Glass och röda bär...

Jordgubbar, bigaråer och hallon, tillsammans med äkta gräddglass gör det att ögonen rullar i skallen av förtjusning. Inte bara på små barn utan även på pappa B. Just vid detta tillfälle skiter jag i viktnedgång, kalorier och allt vad vetenskapen säger, och stoppar i mig av bara den.
Årets midsommarfaton var planerad att genomföras nere i villavagnen i utanför Falkenberg. Den firades hemma i Angered, stilla och helt fantastiskt. Vi åt god mat, drack nubbe, vin och wirre. idag blev det en liten citrolikör efter maten och för en timme sedan så mumsade vi i oss stekta tigerräkor i ljus soya och chilisås. Helt underbart gott...
Då det gäller viktnedgången så håller jag mig kvar på 92,5 och i eftermiddag så promenerade kvinnan och jag 9.345 steg och totalt har jag fått skriva in 10.027 steg i mitt träningsprogram. Träningsprogram? Det är klart att jag har, ett eget tillverkat där alla data förs in för att på så vis peppa mig själv att fortsätta den här i vissa fall, plågsamma vägen mot ett tunnare liv. Måttband, våg och en förstående familj gör det hela lättare. Sen kan jag ju beskåda alla små framsteg i träningsdagboken. Larvigt kanske många tycker, bra tycker jag.
På måndag, tisdag och torsdag blir det gym, minst 10.000 steg om dagen och lite egen styrketräning hemma (är inte så dåligt påläst om detta med fysisk och psykisk träning som ni tror *s*). Skall anmäla mig till Rallarmarchen imorgon, 24 km genom tuff terräng från Sör Stubba ner till Porjus, skall bli mysigt, tycker jag. Två vätske/mat kontroller efter vägen så det skall nog gå att genomföra.
Tack för att ni finns, vi hörs under morgondagen...
pappa B
Skicka en kommentar