onsdag 27 oktober 2010

En helt vanlig dag mellan sängen och kvällen...

Efter att ha samlat ihop flocken fått kvinnan till jobbet trollen till sina respektive kolor och svägerskan med spårvagnen ner till centrum så var det dags att plocka ihop sig själv. Kamera, bandare,glasögon och mobiltelefonen. Idag hade jag bestämt mig för att även jobba lite med min iPhone4 som jag är så in i bänken stolt över. Jag tog 9:an ner till stan för att promenera till Magasinsgatan där jag sklulle träffa guldsmeden Håkan Kullin och hans fru för ett reportage i tidningen "Innerstaden". Var lite tidig så jag slank in på De Matteo för en slät kopp java..
Här på Magasinsgatan mitt i centrala Göteborg har Håkan Kullin sin verkstad och sin affär. Tillsammans med sin fru Gun-Britt har man jobbat i branschen i snart 40 år. Den stora drömmen för paret var att segla jorden runt i en egenhändigt byggd 30-fots skuta. Båten var nästan klar då olyckan var framme och ett fall gjorde att Håkan skadade sig så allvrligt att Jorden Runt drömmen gick upp i rök....
Hem till Pakistan igen och på vägen inhandlades färsk torskfilé (blev så sugen, hade annan mat på G) Stekte den i grönpepparsmör med skurna bönor och skivade champinjoner och en liten tomatblomma. Kallt bubbelvatten från Göteborgs Vattenverk smakade gott till fisken. Sen iväg igen..



Räddningstjänsten Storgöteborg nästa. Möte med deras vackra informatör Anna. Deras kampanj inför julhelgen där man uppmanar alla att vara försiktiga med levande ljus och se till att man har nya batterier i brandvarnaren är under uppbyggnad och vid första och tredje andvent så kommer brandmännen att finnas runt om i stor Göteborg och ytterområderna och dela ut dekaler där man uppmanar innevånarna att vara försiktiga...Vem vet det kan ju ta eld i tomteskägget?
Grabbarna från steppen gjorde sitt intåg på Centralstationen. Fem polispikéer fanns på plats för att hälsa Malmö FF:s supportrar välkommen till Göteborg. En stor utgift för stat och kommun, för att hålla reda på fulla människor som skall se på fotboll i 2 x 45 minuter. Dessa pengar borde faktiskt läggas på något annat..Betydligt viktigare.
Klockan närmade sig halv fem och folket huttrade och frös i skitvädret. Paraplyflickan får illustrera detta och nu sitter gubben under tak och skall snart blanda ihop något för den analkande kvinnan och de två små trollen. Kanske jag kommer igen här på nätet, den som lever får se...
pappa B


"Dat lea vuosttu measta olles áiggi!"

Inga kommentarer: