onsdag 20 oktober 2010

...sen lunch och stövlar till "Prinsessan"

Mitt i dessa spökens tidevarv så blir man plötsligt påmind om att man borde äta. Magen kurrar som en bondkatt och det är bara att masa sig ut till kylskåpet och försöka hitta något att stoppa in i ansiktet. Bacon, en säker vinnare, mandelpotatis (vad annars) ett ägg och ett glas med multijucie och saken är klar. Blev lite sent, men vadå, bättre sent än aldrig.

...nyckel i ytterdörren, "Prinsessan" hemma. -Mamma och jag skall köpa stövlar idag? Va? Hur skall hon hinna det, hon jobbar ju så sent. Snäll fader som man är så hoppar man i skorna, tar trollet under armen och så går vi till skoaffären. Det provas, alla de sorter som finns på hyllan. -Tycker du den är bra, pappa, eller den, eller den, eller den, eller...
Vi fick tag i ett par snygga, lagomt långa stövlar som hon själv valde (annars hade de varit för små eller för stora i morgon) Lyckan var fullständig och nu återgår jag till att grubbla över spökerierna...På torsdag skiter jag i världen då testdricker jag Macmyra Special:05 nere i stan..
pappa B
Skicka en kommentar