måndag 31 oktober 2011

Hårdträning och nybakta kalorier...

Idag var det ett riktigt lyft på gymmet, kände mig stark och rejäl och nu var det dags att plussa på 2,3 kilo på de flesta maskinerna. På bålrotatorn lade jag på hela 9 kg och nu jäklar skall spolen bli omformad rejält. För er som är jättestarka låter nog 2,3 kg som en liten pink i Vättern, men för den här gubben känns det väldigt bra.
Direkt hem, på med andra kläder, andra skor och så iväg på sjörundan. Så här ser vägen ut när jag startar utanför hemmet, uppförsbacke och en lång rackare skall ni veta ända upp till toppen på Ranneberget. Mitt emot centrum vinklar gubben vänster och fortsätter upp mot Mölnersjön.
Här bor Strömstaren när isen har gått och det börjar porla i bäcken. Runt sjön, idag joggade jag vaktiskt nästen hela vägen och så ut på gångstigen igen. Här kommer näst sista backen upp till Rannebergsplatån. Där blir det platt och så bär det utför den sista kilometern hem.
Sista kilometern går ganska lätt och idag blev det småjoggande ända fram till ytterdörren.
När jag kom in i hallen kända jag hur gott det doftade. Mitt lilla troll höll på att baka, supergoda muffins och kladdkaka. Jag hoppade in i duschen och när jag frisk som en bättre begagnad nyponros kom ut så ropade hon att fikat var klart.
Framdukat på köksbordet stor ett stort glas med kaffe Macchiato och ett brödfat med muffins, glascerade med strössel och ett gelehallon på toppen. Underbar kladdkaka och chukladmuffin. Tur att gubbaskrället hade trimmat bort några kcal så jag kunde smaka på godsakerna. Jag kanske tittar in en stund till innan solen går ner. Ha det så fint så länge.
pappa B

PS: Näää du, jag ligger fortfarande på plus då det gäller förbränningen ha ha...

1 kommentar:

Anonym sa...

När man ser vad som väntade dej när
du kom hem efter din motionsrunda
så kan man förstå att du sprang den sista bitan hem ha ha ha. Jag hoppas att alt är väl med er alla
jag önskar er all en riktigt bra dag.
Sigge.