onsdag 13 juni 2012

Sportlife i Partille tur och retur...ingen lätt promenad!.


















Så var det dags för den omtalade promenaden till Sportlife i Partille. Utrustad efter konstens alla regler med strumpor i merinoull (håller fotsvetten borta, fast det har jag ingen), nyinköpta på Ullared så traskade jag iväg. Inget att dricka, miss av mig och utan papper att torka näsan med, miss av mig men det är smällar man får ta!

(Bild 1) Upp till den röda pilen, där svänger vi av till höger ut på den gamla banvallen.(Bild 2) redan här efter första kilometern börjar de första backarna och väl uppe på dem så är det dags för den långa raksträckan förbi Angereds Gård  (Bild 3)  Råmande kor och flugor som snurrar kring huvudet på en gör att det går ganska snabbt att komma fram till Gråbovägen. (Bild 4) Här i korsningen upp mot bergsjön är det dags för värstingbacken nummer ett. Fy för den lede säger jag bara. (Bild 5) Backen verkar aldrig ta slut och alla bilar tutar så glatt åt idioten som promenerar åt fel håll. (Bild 6) Äntligen uppe på toppen och man ser rondellen upp till Bergsjön. Sköna tanke, backen bakom ryggen blir nedför när jag skall hem.

(Bild 7) Här startar den superlånga nedförsbacken mot Partille. Den verkar aldrig ta slut och när mankommer runt första svängen så är det dubbelt så långt kvar. (Bild 8) Jippie, man ser rondellen och nu är det inte mer än en kilometer kvar till drickat på Sportlife. Med lite eftertanke så kommer man på att hela backen blir uppför på hemvägen. Modet sjunker rejält. (Bild 9) Äntligen framme! Sportlife skylten är målet och dagens första vända är bärgad. Nu skall det drickas och tas en bild sedan bär det av hemåt till Angered igen.

Fötterna höll hela vägen, inga skavanker där, knä och ben i bra trim, pumpen dunkade på normalt och gubben mådde relativt bra under hela promenaden. Att hålla den takt jag gjorde här med 11.09 per kilometer det kan jag glömma då det blir tal om 4,4 mil hemma i norr. Mitt mål att klara av Ralarmarschen på 11 timmar är nog rätt så relevant med tanke på att jag skall filma och fotografera under marschens gång. Äta fläsk och dricka kaffe likaså. Sedan beror det lite på om Lillmarre drar iväg så stickor och strån ryker, då får jag väl försöka haka på henne så länge jag orkar.
Lite fler bilder han jag med idag, kolla inlägget här ovan.
pappa B

Inga kommentarer: