måndag 17 september 2012

Baconfläsk och massor av grönt!

Bacon och mina tre små tomater, det är signum pappa B det. Jag borde  vara sponsrad av Scan eller någon annan grisuppfödare som plattar till fläsket. Jag älskar detta grisfläsk så in i bomben. Får jag sedan steka ihop lite olika gröningar till så blir allt så perfekt som det kan.

Idag till exempel. Ut på balkongen och hämta in en grön chili, uppdriven i en gul plasthink, bort med innandömet och finhacka (torka dig inte i ögonen) . En halv stor gul lök hackas, en potatis finskuren och några bondbönor får följa med i hacket. Sist på med lite thai/vitlökssås och en vit paprika, strimlad.
Efter en sådan här lunch så mår du som en buffel från Nya Zeeland. Nu blir det några minuter i massagefåtöljen så att de ansträngda benen får lite rast vila.
Sedan får dagen rulla på och jag kommer bara att rulla med. Inga extra vaganser innan morgondagen då det blir en längre promenad/joggingtur för att se till att förbränningen håller i sig. På onsdag blir det snabba 5 km och sedan en timme på Sportlife här i Angered. Torsdag är det Seniorpass igen och så vilar jag på fredag.
Men vem vet, vi kanske syns senare i kväll om någonting roligt händer. Ha de som norrmannen sier.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ut att vara en god måltid
Sigge