fredag 9 november 2012

Idag är det dagen med stort D, eller rättare sagt, den tunga dagen...

Här handlar vi mycket power-pulver och annat smått och gott.
Ja, inte så det är besvärande på något sätt utan det skall bli tung träning för min lille adept Lars. Har man valt den här gubben som slavdrivare då får man skylla sig själv. När vi träffades Lars och jag för nästan prick en månad sen så satt han på en stol när han lirade under en spelning. Jajjamen, han är en mycket duktig gitarrist, som har lirat med många av de stora grabbarna skall ni veta, en riktig fena på plankan. Nu senast så stod han upp med gitarren hängandes runt halsen och inte liggandes på magen! Detta under hela framträdandet, han blev förvånad själv. Och bättre skall det bli, var så säker.
Här på XXL i Bäckeboll handlar vi mycket av våra proteiner och annat smått och gott. Fiskeprylar bland annat då de är både bra och billiga. En fantastiskt trevlig personal och stort utbud. Stadion får också besök av pappa B och hans familj och vänner. Två bra sportkedjor som faller oss på läppen och är rätt så vänliga mot smålandspungen.

Idag har Teodor namnsdag och jag känner bara en enda en som heter så. Det var Tedde Eriksson hemma i byn. Rödhårig med en jäkla kalufs, lite tystlåten Vattenfallare. Han hade en son som heter Gunnar, stor och stark och rödhårig som pappa. Dottern Anita gick i min klass, rödhårig, fräknig och söt som socker. Varför inte jag friade det vet jag inte, var nog rädd för gubben Teodor kanske? Att Tedde cyklar med sin unikabox på pakethållaren, uppe hos vår Herre det råder det ingen tvekan om. Med det namnet som egentligen betyder Guds gåva finns det ingen anledning att hamna en trappa ner då jordelivet tar slut. Var Gunnar och Anita finns det vet jag inte.

Däremot vet jag att den 9 november 1799 då genomförde Napoleon sin stadskupp i Frankrike och blev därmed en världshärskare. Den här lille gubben var egentligen härsken, redan från födseln. Charles de Gaulle den franske presidenten, mannen med den längsta näsan (som han gärna stoppade i både vingas och politiken) i presidentkåren, kastar in handduken den 9 november 1970.  Frankrike sörjer sin landsfader.

Här i huset är det stillsamt värre och jag har vridit upp volymen på radion så att jag inte somnar och slår huvudet i tagentbordet. Snart bär det iväg ner till Sportlife för infångandet av Lars (hoppas han vågar komma idag ) och så drar vi ut på promenix och därefter pass i källaren hos Karin & Co. Hej vad det går. Ivan den förskräcklige får vackert stanna hemma och kurera sig några dagar till. Men han har så mycket energi under kavajen att det löser sig snabbt när han är återställd.
Nu får ni ha det så bra, bilder och mer text kommer på den andra bloggen, men en liten blänkare lägger jag nog ut här med....
pappa B

PS: Tvätta händerna med tvål och vatten, kräksjukan är på G!

"Slutet kröner verket"

Inga kommentarer: