torsdag 9 januari 2014

Idag orkar man inte vifta och säga hej till publiken...


Snacka om kommande träningsvärk. Idag var Ivan den förskräcklige och Ex fotbollsproffset, Hr J tillsammans med mig uppe på salongen i Storås. Ja, jag kallar Lifes gym för salongen för det är stort ,ljust och har massor med luft. Ett riktigt grymmepass där det nästan smakade skit i munnen mot slutet men just nu känns det rätt så skapligt förutom att axlarna inte vill putta upp armarna tillräckligt långt och att det är kämpigt att sätta sig ner något så närt normalt utan att bli ännu rynkigare i ansiktet. Men jag lever.... När jag skulle gå hem mötte jag Kenneth, chefen för anläggningen uppe i Storås. Han stirrade på min svarta utslitna ryggsäck med Sportlifes logga på sidan. -Vad fan är det där för väska? En sån kan du inte gå omkring med sa han och vips var jag ägare till en skinande ny Life rygga, hur läcker som helst. Jag bugade och gick ut i regnet. Nästa pass skall jag ta på mig en av mina gala T-shirt och ställa mig framför honom får jag se var som händer ...


Efter gymmet åkte jag upp till Stenkullen och blev bjuden på tårta, en Serbisk modell så där rök alla bortsprugna kalorier och ersattes av dubbelt så många nya. Givetvis var det den trevlige bilhandlaren Emil på Motorgruppen som bjussade. Hela tiden med ett flin i fejan för att han såg mig närma sig hans matchvikt.

När tårtkalaset tog slut var det dags att träffa den vackra och mycket duktiga konstnärinnan Kattis Palmnäs i hennes tillfälliga alteljé i Floda. Vi hade en mycket trevlig pratstund innan gubben hennes kom och hotade mig med en spikpistol. Den lilla ärtan skall ställa ut sina verk nere på Nääs fabriker den 19 och dit måste du åka omdu gillar färg och stora tavlor. Här tar hon ut svängarna och med en fantastisk mix av både hårda och mjuka linjer, fantastiska matchningar av färgerna så får hon sina målningar att förmedla både ett erotiskt uttryck och en påminnelse om tiden då den vackra grafftitin låg på topp. Med andra ord -djävulskt vackra bilder producerar den här damen och missar du detta så skyll dig själv. Du kan ju gå in och tjuvkika på hennes hemsida där några av hennes verk finns ute. adressen är; www.timstiger.blogspot.com.

Nu tänker jag anträda bingen som går att fälla ihop, en mycket finurrlig konstruktion där jag om jag vill vara ifred på morgonen kan fälla ihop huvud och underdel så att kvinnan blir kvar där. Det ser myckert roligt ut när hon ligger ihopfälld som ett enkel V mellan madrasserna och det sätter en sjuhelvetes sprutt på henne när hon väl kommer loss. Nu går jag och lägger mig och jag kan ju förtälja att det är jag som har hand om fjärrkontrollerna. God natt.
pappa B

"Kärleken är som en duva. Håller man den för hårt kvävs den, håller man den för löst flyger den bort."

Inga kommentarer: